Dinsdag en Woensdag rustdag ( niet echt christelijk)

16 juli 2015 - Tiberias, Israël

Hallo allemaal,

onze excuses voor het ontbreken van een reisblog gisteren. De Israelische verleidingen belemmerde ons van het maken van een reisblog. De afgelopen dagen hebben we het tempo een beetje omlaag gebracht en hebben we het Israelische leven van een andere kant bekeken:

Dinsdag: Na een gezellige (en late) nacht werden we lekker laat wakker en besloten we om op te starten op het strand. De golven waren hoog en de zee was weer lekker vol van jellyfish. Na een lekker ontbijtje hebben we de bus gepakt die ons naar het heilige noorden van Israel heeft gebracht. Dit is de plek waar onze vrienden wonen en waar we de komende dagen zullen vertoeven. De reis was lang en we zijn al slapend ,en al genietend van het landschap op onze bestemming aangekomen om daar door de moeder van Keshet opgehaald te worden. Het huis van de ouders van Keshet vonden we allebei prachtig en leek op een oase. Rinkelende belletje in de bomen, een strandachtig terras maar bovenal een tehuis voor vele katten en honden. De ouders van Keshet (met name de vader die filosoof/singandsongwriter is ) waren goede praters en onder het genot van rijp fruit en goed eten hebben we vele verhalen uitgewisseld. Diezelfde avond nodigde een vriend van Keshet ons uit om op zijn jeejmijnouderszijnopvakantie-feestje te komen waar we onder het genot van Nederlands commercieel bier Keshets vrienden hebben leren kennen.

Woensdag:

Weer zijn we laat opgestaan en hebben we onder het genot van een omelet en wat groenten besloten om naar de Jordaanrivier te gaan om te zwemmen in het heilige water waar ooit Jesus Christus (the man himself) is gedoopt door Johannes de Doper. Om heel eerlijk te zijn voelden Guus en ik niet heel veel van de heilige geest maar vooral de verkoeling van het water en de visjes die aan onze tenen zogen. De rivier zelf was wel echt een prachtig paradijs en in dat opzicht was hij misschien dan toch wel heilig. Na heerlijk te hebben gezwommen in het warme water werden we opgehaald door Amit die zich voor twee dagen over ons zal ontfermen. Het huis van Amit is het absolute tegenovergestelde van het huis van Keshet en is een luxe en vrij steriel huis. Zijn ouders zijn duidelijk een andere standaard gewend en het huis geeft een impressie van een Arabisch paleis(alleen de tijgers ontbreken nog). Na ons verast te hebben met zijn eigen gemaakte spaghetti zijn we naar de cliff gereden dicht bij hem in de buurt. Vanuit deze cliff hadden we prachtig uitzicht over het Kinneretmeer (of het meer van Tiberias of het meer van Galilea) en zijn omgeving. Na kort even het stadje Tiberias te hebben ontdekt (Amits rijbewijs laat hem tot augustus enkel van 6:00 tot 21:00 rijden) zijn we naar zijn huis teruggekeerd om onder het genot van verschillende versnapering gebruik te maken van zijn zwembad: Living the good (Israelian) life.

Laylatov

1. Hans:
    16 juli 2015
    Zo te lezen uit de boeiende reisverslagen wederom twee prachtige dagen achter de rug. Er schuilt een schrijver in jou, Sjoerd! Jullie hebben inmiddels heel wat mooie plekjes van het bijzondere Israël bewonderd. Geniet er ook de komende dagen weer van!
  2. Marion:
    16 juli 2015
    Wauw jongens. Wat een avontuur. Super om te lezen.
    Groetjes
    Jan en Marion
  3. Liesbeth Cornelissen:
    16 juli 2015
    Wat een prachtige plaatjes!
    En wat hebben jullie veel gezien (behalve dan in de bus....)
    Ben benieuwd naar de verhalen van de Sabbat!
    Lies.
  4. Yvonne Hebben:
    17 juli 2015
    Ik word er stil van ... Wat is dit geweldig voor jullie om allemaal mee te maken. Geniet nog de komende dagen. En blijf schrijven; dat doe je geweldig Sjoerd! xxx Yvonne