Tel Aviv

12 juli 2015 - Tel Aviv, Israël

Hallo allemaal,

Er is geen betere start van de dag dan met gevulde pita's naar het strand gaan om te zwemmen in de heerlijke heldere zee. Ook had ondertussen Stav zich bij ons gevoegd. Ons appartement ligt tegenover de zee en we hoeven enkel de straat over.  Het water voelt warmer aan dan de buitenlucht en het is niet moeilijk om er uren in te blijven. Gestoken door kwallen en met weke handen keerden we terug naar het appartement. Na het zoute water van ons gedoucht te hebben zijn we Tel Aviv ingedoken om al zijn geuren en kleuren te ontdekken. Tel Aviv is een stad met een Westerse look maar zodra je het centrum betreedt zie je dat er heel veel verschillende mensen en culturen rond schuilen in het woud van hoge witte betonnen flats. De straten zijn smerig en overal zie je winkeltjes vol van Israelisch eten. De bazaars puilen uit van de kleurige kleding, houden en lekkernijen van ober de hele wereld. Met elke stap die je zet veranderd de geur van de stad: kruiden, poep, kaas, riool, koffie, vis, falafel of uitlaatgassen. Vandaag was ook de dag om te proeven voorbij kwamen: falafel, knafe en Guus heeft zijn eerste ervaring met sushi( niet echt Israelisch maar Tal, Amit, Keshet em Sjoerd zijn er dol op) die daarbij dan ook ontgroend werd.

Tel Aviv is een stad die speelt met je zintuigen: overal valt wel iets te proeven, zien, ruiken, horen of voelen ( dat is op dit moment vooral de schrijnende rode huid omdat we met onze eerste aanraking met de hoge luchtvochtigheid en de felle zon tot op het bot verbrand zijn)

layla tov

1. Lisa:
    Klinkt geweldig!
    Nog heel veel plezier samen!
  2. Liesbeth Cornelissen:
    13 juli 2015
    Zonnebrand smeren maar, jongens!
    Heerlijk lijkt me, die zee.....
    Hier is het 20 graden en miezert het al de hele dag.
    Veel liefs, Lies
  3. Peter Schoofs:
    Ha sjoerd en de rest!!!
    Klinkt goed!!
    Whatch out for the medusa,s / gellyfish(kwallen)Azijn ,azijn en nog eens azijn!